Dacă există un brand unic în lumea modei, acesta este Casa Prada. Parfumurile Prada nu au o ideologie orientată spre consumator, cum ar fi, de exemplu, Louis Vuitton sau Gucci. Se iubesc și o fac cu dăruire. Contrar industrializării modei, pentru ei, moda nu a fost niciodată doar o chestiune de confecționare de haine. Își trimit mesajul către lume prin haine. Spectacolele lor de modă nu sunt doar o prezentare a frumuseții superficiale. Ochiul și mintea le urmăresc. Poate că acesta este unul dintre motivele pentru care oamenii se întorc la ele de fiecare dată.
Vezi mai jos Istoria și parfumurile Prada
Haute couture
Casa de modă Prada a fost fondată în 1913, când Mario Prada și fratele său Martino au deschis un magazin de marochinărie în prestigioasa Galleria Vittorio Emanuele II din Milano, sub numele de Fratelli Prada. Inițial, au vândut valize de călătorie din piele italiană, în timp ce valizele și gențile erau importate din Anglia. Calitatea produselor lor a atras atenția Casei Regale italiene, care i-a desemnat ca furnizor oficial în 1919.
Interesant este faptul că Mario Prada a fost un adversar înverșunat al includerii femeilor în afacere, atât de mult încât chiar a interzis membrilor familiei sale să intre în magazin. În mod ironic, fiul lui Mario nu a fost interesat de afacere, astfel că Luisa Prada a preluat compania după moartea tatălui său și a condus-o timp de aproape douăzeci de ani. Luis a fost înlocuit de fiica sa cea mai mică, Miuccia, care a preluat oficial conducerea casei de modă în 1978.
Miuccia Prada, creativă și ambițioasă, și-a arătat rapid talentul, astfel încât munca ei de design a primit multă recunoaștere din partea industriei modei.
În afară de al ei, un alt nume se află în spatele ascensiunii brandului: Patrizio Bertelli. Miuccia și Patrizio s-au întâlnit în 1977, pe vremea când el deținea deja propria afacere de marochinărie. Bertelli a ajutat-o pe Miuccia cu afacerile companiei, iar primul său sfat a fost să nu mai importe produse englezești și să se bazeze exclusiv pe pielea de proveniență națională. Doi ani mai târziu a fost creată prima pereche de pantofi, iar prima colecție pentru femei a apărut pe podium în anii 1980. Îmbrăcămintea pentru bărbați s-a alăturat, de asemenea, listei de produse în creștere în 1993, primul parfum a fost lansat în 2003, iar un an mai târziu a fost creat brandul Miu Miu.
În 1979, Casa Prada a lansat o serie de rucsacuri și genți. Confecționate din nailon militar negru solid pe care bunicul său îl folosea ca căptușeală pentru valize, acestea nu au cucerit imediat piața. Din cauza prețului lor ridicat și a lipsei de publicitate, a fost dificil să le vândă. Dar cuvântul din gură în gură s-a dovedit a fi cea mai bună reclamă, iar rucsacurile și gențile au devenit un adevărat succes. În 1983, Prada Maison a început să își extindă activitățile în Europa și în Statele Unite.
Punctul de cotitură în estetica Prada a început în 1996. Colecția, pe care jurnaliștii au numit-o “ugly chic”, i-a derutat inițial pe clienți cu hainele sale cu siguranță sexy.
Prada ugly chic
Miuccia a continuat să ofere creații care reprezentau o legătură între modă și dorință, iar eleganța sa unică a cucerit treptat lumea. De aceea, nu este surprinzător faptul că mulți jurnaliști și critici de modă îl consideră pe Prada unul dintre cei mai inteligenți designeri din lume.
Deși fiecare prezentare de modă Prada este un spectacol la care toată lumea ar dori să participe, există și prezentări de modă pe care compania ar dori să le anuleze. Colecția primăvară/vară 2009, prezentată pe 23 septembrie 2008 la Milano, a rămas în memorie mai ales pentru că mai multe modele s-au împiedicat pe podium, iar două au căzut atât de stângaci încât spectatorii au fost nevoiți să le ridice. Ceilalți s-au descălțat pentru a putea continua să meargă. Adică, tocurile erau atât de înalte încât practic împiedicau modelele să meargă. După dezastrul de pe podium, Miuccia Prada a găsit o scuză în ciorapii de mătase care au alunecat în interiorul pantofilor, împiedicând modelele să meargă cum trebuie. Încercând să “repare pagubele”, Miuccia a lansat pantofi cu toc mic și șosete mici cusute care trebuiau să împiedice alunecarea piciorului. Multe femei au susținut, pe bună dreptate, că șosetele, odată cusute în pantofi, nu pot fi spălate, așa că mirosul lor neplăcut ar fi inevitabil. Prin urmare, întreaga colecție de pantofi a rămas nevândută.
Cu toate acestea, în industria parfumurilor, Maison Prada este un brand de un succes incredibil. Pentru majoritatea oamenilor, parfumurile Prada emană lux, rafinament și calitate. Acestea au fost create în colaborare cu nume celebre din domeniul parfumurilor, cum ar fi Daniela (Roche) Andrier, Carlos Benaim, Max Gavarry, Clement Gavarry.
Casa a lansat în jur de 60 de parfumuri, iar în 2003 a oferit primul său parfum în buticurile sale și în anumite magazine. Fiecare parfum se baza pe o notă: iris, floare de portocal, tuberoză, violetă… Printre cele mai populare și mai căutate se numără Prada Luna Rossa Pour Homme, Prada L’Eau Ambree, Prada L’Eau și Prada Candy.
L’Homme Prada este un parfum verde lemnos în care conceptul de prospețime capătă un nou sens. Nota florală a fost ușor modificată pentru a spori senzația de prospețime. Chihlimbarul și irisul se amestecă cu ghimbirul roșu și neroli, în timp ce în fundal, dominat de lemn de santal, notele verzi proaspete creează o tensiune senzuală contagioasă. Adaosul de lemn de santal accentuează notele de cedru și de pudră.
Luna Rossa este un parfum masculin, atrăgător și răcoritor. Acest parfum energic este inspirat de lumea navigației extreme, de natura marină și de prestigiu și își ia numele de la velierul “Luna Rossa”. Se deschide cu note parfumate de portocală caldă și lavandă. Inima acestui parfum dinamic și captivant este formată din nucșoară, salvie și mentă, în timp ce baza este un amestec de note de ambretă și molecule de ambroxan. Parfumul a fost lansat în 2012, iar creatorul parfumului este Yves Behar.
Prada Candy este un parfum oriental. Acest parfum fermecător și captivant se deschide cu note dulci de mosc, inima parfumului este benzoin din Laos, în timp ce baza este caramel dulce.
Irezistibilul, femininul și senzualul Prada Candy Florale se deschide cu note parfumate de limoncello. În inima acestui parfum imaginativ, fermecător și elegant se află bujorul, în timp ce baza este un amestec de note de caramel, miere, benzoin și mosc. Parfumul se prezintă într-o sticlă elegantă de culoare roz, decorată cu flori, iar imaginea parfumului este actrița Léa Seydoux.
La jumătatea anului 2016, casa a lansat La Femme Prada și L’Homme Prada. La Femme Prada este un parfum clasic care, deși evită clișeele, se presupune că redefinește atât parfumurile florale, cât și feminitatea. Floarea de frangipani este împletită cu un iris care poartă ADN-ul casei, îmbogățit cu mirodenii, ceară de albine și tuberoză. Concepute ca niște reflexii într-o oglindă, parfumurile sunt prezentate în ambalaje identice, pe care se pot observa mici diferențe de detalii. Ambalajul și designul parfumului pentru bărbați prezintă nuanțe de gri și un capac argintiu izbitor cu un interior argintiu strălucitor, în timp ce versiunea parfumului pentru femei este realizată în întregime din sticlă transparentă cu un capac auriu și un interior auriu.
Miuccia Prada este, fără îndoială, unul dintre cei mai puternici și mai influenți creatori de modă din epoca modernă. Cu stilul ei specific, este mai mult un gânditor decât un designer. Este o intelectuală și o nonconformistă pentru care esența este mai presus de stil.
Parfumurile Prada:
- 1 Iris (2004)
- 10 Myrrhe (2008)
- 11 Cuir Styrax (2011)
- 14 Lipstick (2012)
- 2 Oeillet (2004)
- 3 Cuir Ambre (2004)
- 4 Fleurs d’Oranger (2004)
- 5 Narcissus (2007)
- 6 Tubéreuse (2007)
- 7 Violette (2007)
- 8 Opoponax (2008)
- 9 Benjoin (2008)
- Candy Sugar Pop (2018)
- Infusion d’Amande (2015)
- Infusion de Fleur d’Oranger (2009)
- Infuzie de Mimosa (2016)
- Infusion de Rose (2011)
- Infusion de Tubéreuse (2010)
- Infusion de Vétiver (2010)
- Infusion d’Homme (2008)
- Infusion d’Iris Cèdre (2015)
- Infusion d’Iris Eau de Parfum Absolue (2012)
- Infusion d’Iris L’Eau d’Iris (2013)
- Infusion d’Iris (2007)
- Infusion d’Oeillet (2015)
- Infuzie Mandarină (2018)
- L’Homme Prad Water Splash (2019)
- La Femme Prad Water Splash (2019)
- L’Eau Ambrée (2009)
- Luna Rossa Black (2018)
- Luna Rossa Carbon (2017)
- Luna Rossa Eau Sport (2016)
- Luna Rossa Extreme (2013)
- Luna Rossa Sport (2015)
- Luna Rossa (2012)
- Prada (2004)
- Amber pour Homme Intense (2011)
- Amber pour Homme (2006)
- Candy Florale (2014)
- Candy Gloss (2017)
- Candy Kiss (2016)
- Candy L’Eau (2013)
- Candy Night (2019)
- Candy Sugar Pop (2018)
- Candy (2011)
- Prad Intense (2005)
- La Femme Intense (2017)
- La Femme L’Eau (2017)
- La Femme (2016)
- L’Homme Intense (2017)
- L’Homme L’Eau (2017)
- L’Homme (2016)
- Prad Olfactories : Cargo de Nuit (2015)
- Prad Olfactories : Dark Light (2017)
- Prad Olfactories : Ziua pentru noapte (2015)
- Prad Olfactories : Double Dare (2015)
- Prad Olfactories : Val de căldură (2015)
- Prad Olfactories : Marienbad (2015)
- Prad Olfactories : Midnight Train (2017)
- Prad Olfactories : Miracolul trandafirului (2017)
- Prad Olfactories : Nue au Soleil (2015)
- Prad Olfactories : Pink Flamingos (2015)
- Prad Olfactories : Purple Rain (2015)
- Prad Olfactories : Soleil au Zenith (2017)
- Prad Olfactories : Tainted Love (2015)
- Prad Olfactories : Un Chant d’Amour (2015)
- Prad Tendre (2006)