Parfumuri italiene de nișă
in

Parfumuri italiene de nișă

Parfumul este o parte integrantă a rutinei de frumusețe. Nu este doar un parfum pentru a evita să miroși urât, avem un deodorant pentru asta. În schimb, parfumurile sunt adesea o reflectare a personalității noastre și, în esență, o extensie a noastră. Fie că este vorba de un trandafir blând și feminin sau de o vanilie profundă și seducătoare, ne potrivim parfumurile cu diferitele etape ale vieții noastre și chiar cu diferitele stări de spirit pe care le avem în acea perioadă. Adesea, alegem un parfum de semnătură care reprezintă chintesența noastră în toate privințele posibile. Ori de câte ori prietenii și familia ta vor simți acest miros, se vor gândi imediat la tine.

Atunci când alegeți un parfum inconfundabil, fiecare își dorește să aibă unul care să fie unic. Locuințele de designer sunt ideale pentru parfumurile care atrag atenția și care tind să stârnească complimente. Dar nu este mare lucru să simți pe stradă parfumul cuiva și să îți dai seama că poartă exact parfumul pe care îl porți tu. Sau, mai rău, să mergi la cină, iar partenera ta îți amintește brusc de fostul ei iubit. La naiba!

Aici intervin parfumurile italiene de nișă. În ultimii ani, am asistat la o creștere incredibilă a popularității și a cererii de parfumuri de nișă, deoarece tot mai multe persoane descoperă parfumuri unice care le vorbesc, dincolo de simplele parfumuri care le plac. Toată lumea vrea să se distingă în toate aspectele.

Acestea sunt parfumuri italiene de nișă de care poate că nu ați auzit până acum, dar în care ar trebui să vă băgați nasul cu siguranță. Ofertele lor artistice și unice de parfumuri vor lăsa o urmă memorabilă care va rămâne în aer pentru plăcerea dumneavoastră și a celorlalți.

Parfumuri italiene de nișă

1. Nasomatto Parfumuri

Casa italiană de parfumuri de nișă, Nasomatto, este cunoscută pentru sticlele sale cu aspect deosebit. Capacele lor de sticle, mai exact.

Fiecare parfum din linia lor are un capac de sticlă unic, realizat din materiale diferite (de exemplu, plută, lemn), cu finisaje diferite. Nu există două capace exact la fel, deoarece sunt realizate organic din materii prime reale.

Dopurile lor sunt la fel de mari ca și sticlele care conțin o concentrație de parfum de 30 ml cu extract de parfum. Aceste parfumuri sunt puternice și un singur spray este tot ce ai nevoie! Fie că este vorba de notele alcoolice, de whisky din “Baraonda” sau de notele întunecate de oud din “Black Afgano”, parfumurile Nasomatto fac o declarație de fiecare dată.

2. Parfumuri Tiziana Terenzi

Neobișnuit este modul în care se prezintă astăzi parfumurile exclusive ale mărcii “Tiziana Terenzi”. Guglielmo Terenzi a fondat în anii ’80 o fabrică de ceară în Catalonia, care s-a făcut remarcată prin designul de lumânări pentru lăcașuri de cult, zile de naștere etc., pe lângă designul “Accentul era deja atunci pus pe calitatea înaltă (material, rezistență). Fiul său, Evelino Terenzi, a dorit să continue, să modernizeze și să extindă compania.

Astfel, a dezvoltat ceara de lumânări de calitate alimentară, care este inofensivă pentru sănătate și mai sigură atunci când manipulează lumânări Paolo și Tiziana Terenzi continuă și ei pe această cale. Prin pasiunea lor pentru lucruri frumoase și unice, marca a intrat acum și în lumea parfumurilor.

În prezent, marca “Tiziana Terenzi” își vinde parfumurile în flacoane rotunde sau pătrate, cu diferite modele, dar aproape întotdeauna cu forma de bază și culorile primare negru și auriu. În acest fel, forma și culoarea flacoanelor formează un întreg mare, iar parfumurile în sine sunt foarte diferite și diferențiate. Selecția variază, de exemplu, de la liliac, vanilie și piersică (“Aphrodite”) la piele, șofran, miere și lămâie (“Chimera”) și până la iasomie, portocală, ambră cenușie și lemn de santal (“Florentine Spirit”).

O caracteristică specială a mărcii “Tiziana Terenzi” este faptul că aproape toate cele peste 80 de parfumuri sunt potrivite atât pentru bărbați, cât și pentru femei.

3. Nobile 1942 Parfumuri italiene de nișă

Povestea lui “Nobile 1942” a început cu designerul italian de parfumuri de nișă Umberto Nobile, care crea deja parfumuri exclusive în anii 1930 și care avea legături de familie strânse cu “Massimo”. În 1942, în ciuda tulburărilor provocate de război, a deschis prima sa parfumerie la Roma. Anii de experiență se adaugă acum la pasiunea sa pentru parfumuri frumoase și extraordinare. În 2004, împreună cu soția sa, Stefania Giannino, a fost luată decizia de a crea un brand de parfumuri reprezentativ, neobișnuit și unic. Astfel a apărut pe piață “Pontevecchio”.

După ce acest parfum și-a asigurat un loc permanent în parfumerii, marca “Nobile 1942” a creat “La Danza delle Libellule” în 2011, un parfum care se va dovedi a fi nava amiral a companiei.

Aromele și parfumurile casei “Nobile 1942” au în primul rând scopul de a povesti despre pasiunea și frumusețea pe care le aduce viața în Toscana. De exemplu, toate ingredientele sunt obținute cât mai natural posibil și prelucrate cu delicatețe. Chiar și tehnicile și mașinile utilizate în timpul producției sunt în mare parte dezvoltări proprii. Printre ingredientele preferate se numără, de exemplu, merele, nuca de cocos, bergamota și vanilia în parfumurile pentru femei și mosc, lemn de cedru și mandarine în parfumurile pentru bărbați.

Parfumurile nobile sunt ambalate în flacoane cu baza pătrată, care au un aspect discret, dar implică un stil sofisticat cu elemente aurii.

4. Parfumuri Xerjoff

“Naturae Xquisite” – excelența naturii. Cu acest motto, Sergio Momo a fondat marca de nișă XerJoff în 2004. Deoarece familia sa are o slăbiciune pentru parfumuri, crearea unui brand de parfumuri a fost un pas logic pentru Momo. Scopul său a fost de a combina arta parfumeriei și arta designului. A vrut să arate că parfumurile sunt ceva foarte individual și că sticlele sunt la fel de artistice ca și parfumurile în sine. Luând ce este mai bun din natură și combinându-l cu tot ce poate crea omul: aceasta este ceea ce Sergio Momo a realizat cu XerJoff .

Momo a crescut în Italia, iar copilăria sa a fost caracterizată de mirosul ierburilor aromatice și al florilor delicate care creșteau în grădinile părinților și bunicilor săi. Aceste impresii timpurii se reflectă, de asemenea, în unele dintre parfumurile din colecția XerJoff. Ceea ce au în comun toate parfumurile brandului: niciun compromis în ceea ce privește calitatea materiilor prime.

Fiecare parfum XerJoff a fost compus cu esențe prețioase și rare. De exemplu: lemnul de santal din Mysore nu mai este folosit în niciun parfum, deoarece a devenit foarte scump din cauza reglementărilor stricte privind exportul. Prin urmare, majoritatea producătorilor folosesc lemn de santal australian sau un înlocuitor sintetic, ambele lipsite de aroma complexă a originalului. Dar Sergio Momo se aprovizionează doar cu lemn de santal de cea mai bună calitate din Mysore. Pe de o parte, acest lucru se poate datora pasiunii tatălui său pentru parfumurile centrate pe lemnul de santal, dar și standardelor sale înalte de a folosi doar ce este mai bun.

În 2004, Momo a lansat prima sa colecție de parfumuri sub marca XerJoff, numită “XJ 17/17”. Pentru el, această colecție este locul în care își poate da frâu liber creativității. Compozițiile de parfumuri sunt individuale și expresive. Parfumurile sunt oferite în trei variante diferite de flacoane: flacoane din cristal de stâncă, flacoane Murano și flacoane din sticlă cu decor de cristal de stâncă. Indiferent de tipul de recipient pe care îl alegeți, fiecare este făcut manual și, prin urmare, nu există două la fel.

Colecția “Shooting Stars” a fost lansată în 2007. Din dorința de a insufla pasiunea sa pentru astronomie în parfumurile sale, Sergio Momo a decis ca fiecare flacon să fie împodobit cu o mică bucată din meteoritul Sikhote Alin, care a căzut în Siberia în dimineața zilei de 12 februarie 1947. Parfumurile sunt mai experimentale și mai jucăușe decât compozițiile mai clasice din colecția “XJ 17/17”. Sticlele sunt numerotate, deoarece în fiecare an se produc doar 299 de exemplare din fiecare parfum Shooting Stars.

Pentru a aduce un omagiu artei parfumurilor italiene, XerJoff a achiziționat o fabrică de parfumuri demult uitată: La Fabbrica di Profumi C. Casamorati. La acea vreme, Casamorati a creat parfumuri și săpunuri foarte sofisticate, foarte apreciate de personalități de rang înalt. Pentru a reînvia splendoarea și gloria vechii case de parfumuri, Sergio Momo a creat colecția “Casamorati 1888”. Compozițiile sunt un tribut adus Italiei și sunt determinate de flori, ierburi și fructe, care sunt cultivate în principal aici. Sticlele cu design artistic fac referire la trecutul istoric al Casamorati.

2012 a fost anul oudului, nicio altă materie primă nu a fost mai populară decât lemnul de tămâie cu mirosul său caracteristic. Momo a vrut să-și exprime interpretarea oudului fără să urmeze moda. Așa că a creat colecția Oud Stars. Acestea sunt parfumuri captivante care se bazează pe formule de parfumuri arabe tradiționale și, prin urmare, sunt clar diferite de parfumurile occidentale de oud. O altă diferență este că parfumierii de la Oud Stars au folosit doar oud natural. Aceasta provine, printre altele, din țări precum India, Borneo sau Laos. Fiecare parfum din această colecție este o călătorie olfactivă într-o lume ciudată.

5. BOIS 1920

Istoria acestei mici afaceri de familie florentine a trebuit să sară peste o întreagă generație înainte de a putea sărbători din nou succesul: în 1920, parfumierul Guido Galardi a experimentat cu lavandă toscană, pe care o adunase el însuși și cu propriile sale rețete. A deschis Bottega Italiana Spigo (Bo.I.S. = Bois), iar micul atelier de parfumuri și-a făcut imediat un nume printre iubitorii de parfumuri din Florența și din împrejurimi. Cu toate acestea, fiul său a avut alte interese, nu a continuat arta și a închis magazinul în 1925.

Nepotul său Enzo a moștenit talentul și pasiunea bunicului său și a devenit parfumier. În 2005, când propria învățătură, experiența și abilitățile i-au dat încredere (și banii necesari), a deschis a doua oară Bottega Italiana Spigo sub numele “Bois 1920” și a lăsat rețetele și ideile bunicului său să devină din nou parfumuri.

A fost creată o colecție de opt parfumuri italiene de nișă, care se referă la compoziții tradiționale… Și fie că Guido Garaldi a fost într-adevăr atât de vizionar încât a putut mirosi și crea parfumul viitorului acum aproape 100 de ani, fie că reinterpretările nepotului său sunt mai degrabă compoziții noi care se bazează doar pe parfumurile vechi. Oricum și oricând impulsul pentru parfumurile Bois 1920 ar fi izvorât din imaginația lui Garaldi, parfumurile sunt toate compoziții bogate și pricepute de ingrediente selectate. Sticlele prețioase și ambalajele cu un design elegant continuă în mod constant stilul exclusivist.